dimecres, 21 de desembre del 2011

Volta a la penya del Moro

Ermita de la Salut, al sector més meridional de la serra de Collserola, a tocar de Sant Feliu de Llobregat. Des de la Salut enfilo la pista en direcció est i a poc a poc es va fent més costeruda. Decideixo deixar de córrer per agafar aire i mirar de compassar el ritme. Mal inici per a les cames i el cor. Arribo a una mena de coll des on veig la silueta inconfusible del turó de Sant Pere Màrtir. El terreny s'aplana i la pista vira per encerclar la penya del Moro que fa cim una vuitantena de metres més amunt. Ignoro els camins que hi pugen i arribo a una nova cruïlla. Segueixo un camí a l'esquerra que canvia de vessant i s'endinsa enmig del bosc. En suau baixada el camí mena a una pista que en fort pendent, ara de baixada, acaba a una altra pista paral·lela a la riera de la Salut que em condueix al punt d'inici.

Poc més de 25 minuts de cursa per terreny de muntanya. Un entrenament curt però intens per paratges poc coneguts per a mi. Una nova descoberta propera a la meva quotidianitat que espero visitar més sovint i que de ben segur mereixen la passejada tranquil·la, pausada i contemplativa.