dijous, 30 d’agost del 2012

Quilòmetres, sessions, curses...

Cada final d'agost faig balanç de la meva particular temporada atlètica: nombre de dies que he sortit a córrer, les curses realitzades, els quilòmetres recorreguts, els registres... Aquest exercici em serveix per comparar amb altres temporades i valorar, juntament amb altres factors menys quantificables, l'estat amb que puc afrontar la nova temporada.

En aquest sentit, la temporada que ara tanco -la 14a des que vaig reprendre l'activitat el 1998- ha estat sota mínims en relació a les anteriors pel que fa al nombre de dies que he sortit a córrer, el nombre de curses que he participat i el total de quilòmetres realitzats.

Malgrat tot, no sento que hagi estat una temporada del tot insatisfactòria, sobretot si penso en les circumstàncies familiars que han envoltat els darrers mesos o les molèsties a un turmell, entre altres factors. Tot plegat ha minvat les meves oportunitats de sortir a córrer o participar en curses, però no la meva necessitat i ganes de fer-ho.

Com en les darreres temporades, en aquesta que començarà amb el tombant de mes, no em plantejo gaires reptes més enllà de mantenir certa activitat atlètica i gaudir de les curses malgrat no faci un bon registre. Es tracta de fer el que el cos em demani, tot i que sovint resulta molt difícil sortir a córrer amb certa freqüència si no hi ha una motivació, com ara una cursa que preparar o un repte per assolir.

Més que mai he de ser fidel a l'etiqueta que faig servir en aquest bloc per parlar de les coses del córrer: "córrer x córrer".